Es tracta d’una activitat lúdica que implica els tres centres d’educació secundària de la localitat. A través de diferents proves es vol conscienciar sobre la importància de la salut emocional, mantenir una correcta alimentació i la prevenció d’addiccions.
La Regidoria de Salut Pública organitza, juntament amb el Centre d’Atenció Primària de Sitges, la gimcana Deixa de banda els hàbits terrorífics, adopta hàbits fantàstics, amb la qual es volen promoure hàbits saludables entre 284 joves de 2n d’ESO dels centres educatius del municipi, al mateix temps que s’alertarà sobre les conseqüències d’hàbits perillosos per a la salut.
L’alumnat es dividirà en grups i haurà de superar 8 proves diferents: els riscos per a la salut del consum de begudes energètiques, els perills del tabac, tenir cura del propi cos, salut emocional, salut bucodental, protecció de la pell, prevenció d’addiccions i alimentació saludable. Sis d’aquestes proves estan organitzades pel CAP de Sitges, que ha destinat 16 professionals entre metges, infermeres i diferents especialistes per a la preparació de la jornada. La prova de prevenció d’addiccions anirà a càrrec del Departament de Serveis Socials i la de protecció de la pell ha estat preparada per les farmàcies de la localitat i l’Associació Contra el Càncer de Sitges. La Farmàcia Poble Sec, que recentment s’ha renovat i ha passat a formar part de la xarxa de farmàcies Iconika, ha estat la responsable de la prova dedicada a la protecció de la pell. La gimcana finalitzarà amb una prova final per valorar els coneixements adquirits, de la qual en sortirà el grup guanyador, que rebrà un obsequi donat per l’Associació de Paradistes del Mercat. A més, hi haurà un sorteig de regals proporcionats per les farmàcies. També està previst fer un esmorzar conjunt per a tot l’alumnat, amb l’aportació de fruita i aigua per part del Mercat i Caprabo.
La regidora de Salut Pública, Eva Martín, destaca la importància
de fer entendre als joves que és fonamental incorporar hàbits saludables en el seu dia a dia. Aquesta gimcana és una oportunitat per conscienciar-los que cuidar-se i portar una vida sana és essencial per al seu benestar present i futur. És una aposta clara de l’Ajuntament impulsar iniciatives que promoguin la vida saludable en totes les etapes de la vida. La regidora també ha volgut agrair molt especialment la col·laboració publicoprivada per fomentar una societat més conscient i sana, de manera transversal i des de diferents sectors.
L’Ajuntament de Sitges ha rebut enguany el reconeixement del Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) per aquesta gimcana, que ha estat valorada com a Pràctica Interessant per la seva rellevància i perquè pot inspirar altres municipis a fer el mateix. La distinció l’atorguen la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals.
L’activitat tindrà lloc els dies 21, 22 i 24 d’octubre al parc de Can Robert. Cada dia farà la gimcana un institut: el dia 21 l’Institut Vinyet; dimecres 22 serà el torn de l’Escola Pia; i divendres 24 la farà l’Institut Joan Ramon Benaprès.






