Comunicado del Ayuntamiento de Sitges sobre la agresión homófoba la noche de Fin de Año

Davant la denúncia interposada per 4 ciutadans per una agressió homòfoba patida per la nit de Cap d’Any a Sitges, l’Ajuntament vol expressar el següent:

L’Ajuntament de Sitges rebutja i condemna l’agressió presumptament homòfoba patida per quatre persones a Sitges la Nit de Cap d’Any i s’ha posat a disposició d’aquestes persones per aclarir els fets, denunciar els presumptes agressors i ajudar les víctimes en la seva recuperació.

L’Ajuntament té la intenció de presentar-se com acusació popular contra els presumptes agressors, ja que Sitges és una Vila que vol tenir una tolerància zero amb aquests comportaments LGTBIQ+fòbics.

La Policia local de Sitges està investigant els fets, gràcies a la col·laboració ciutadana i després de la denúncia interposada per les persones agredides. La mateixa matinada dels fets ja es van identificar tres persones que presumptament haurien participat en l’agressió i continuen les diligències per localitzar la resta de participants en els fets.

L’Alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell Abella, ha rebut, avui, a dues de les víctimes per recollir les seves inquietuds i mostrar-los, personalment, el seu recolzament i el de tot l’Ajuntament de Sitges davant de la situació que van viure i les conseqüències que encara pateixen arran de l’agressió.

Sitges disposa del Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBIQ+ des d’on es pot fer tot l’acompanyament necessari a les persones agredides, si així ho desitgen. De forma paral·lela, l’Ajuntament també està en contacte i reconeix la feina d’entitats com Colors Sitges Link en la denúncia d’atacs contra aquest col•lectiu i l’acompanyament que també fan a aquestes persones a la Vila.

L’Ajuntament de Sitges reitera el seu compromís amb la lluita contra qualsevol tipus de discriminació o atac LGTBIQ+fòbic i expressa la seva voluntat d’acabar amb aquests comportaments.

FOTOS DE LA CONCENTRACIÓ CONRA LA LGTBIQ+FÒBIA EL 14 DE GENER 2023: