Sitges, 6 d’agost de 2025Lax’n’Busto no va venir al Festival Terramar CaixaBank de Sitges només per oferir un concert. Va venir per activar la memòria col·lectiva, per celebrar un llegat musical honest i fidel als seus valors, i per emocionar el públic amb una nit carregada de significat. Aquesta gira tan especial ha deixat de ser només una retrospectiva: s’ha convertit en una reconnexió profunda amb l’essència d’una de les bandes més influents del rock en català.

Ahir a la nit, el grup del Vendrell va tocar la fibra del públic amb un concert majúscul. Des del primer moment, amb himnes com Miami Beach, Més que la meva sang i Tinc fam de tu, es va fer evident que no es tractava d’una actuació qualsevol, sinó d’un dels grans capítols de la història de la música catalana.

Amb Pemi Fortuny al capdavant, el retorn de Lax’n’Busto als escenaris està sent tan natural com intens. L’acompanyaven tots els membres de la banda, en plena forma: Pemi Rovirosa (guitarra), Jimmy Piñol (bateria i veu), Jesús Rovira (baix i cors), Cristian Gómez (guitarra) i Eduard Font (teclats). Aquesta tornada ha despertat una onada renovada d’emocions entre els seguidors de sempre i les noves generacions. L’auditori del Festival Terramar CaixaBank va acollir 2.074 persones entregades, que van rebre els seus ídols amb entusiasme i passió.

Un públic fidel i intergeneracional va viure cada cançó com si fos un fragment de la seva pròpia vida. Van sonar clàssics com Emiliano Zapata, Mai diguis mai a un mai, Júlia o Però mai tu, en un recorregut intens per la discografia essencial dels Lax’n’Busto. I en el tram final, l’explosió emocional: Que boig el món, La meva terra és el mar i, per tancar, Llença’t, un clímax col·lectiu que ressonarà a Sitges durant molt de temps.

Amb el retorn de Pemi Fortuny i una banda que manté intactes la força i l’autenticitat, Lax’n’Busto va oferir molt més que un concert: va regalar al públic una nit irrepetible. Una celebració del passat amb els peus ben posats al present. Una d’aquelles nits que no s’expliquen: s’han de viure.

A més, el concert es va gravar íntegrament per Canal Blau – La Xarxa, que l’emetrà pròximament.

Andrea Grau va obrir la nit com a artista convidada

Abans del concert de Lax’n’Busto, va pujar a l’escenari Andrea Grau, que va presentar en directe el seu àlbum Petó i adéu. Aquesta cantant tarragonina és una de les veus emergents de l’electro pop i l’indie urbà a Catalunya, i la seva actuació va ser l’inici perfecte d’una nit musical inoblidable al Festival Terramar de Sitges.